V poslednej dobe prestáva byť tajomstvom, že v odvetví internetového marketingu dokáže byť organické, respektíve prirodzené zviditeľnenie efektívnejšie, než platená reklama. Konkrétnejšie vravíme o zviditeľnení stránky v internetových vyhľadávačoch.
Taký Google alebo Seznam sú totiž skutočne bohatým zdrojom návštevnosti, len treba vedieť, ako sa v nich dostať na popredné a viditeľné miesto a využiť ich tak vo svoj prospech. K tomu vedie efektívna cesta, respektíve úkony známe pod skratkou SEO, čiže optimalizácia pre internetové vyhľadávače (Search Engine Optimization).
- Základom optimalizácie je tvorba obsahu a výber vhodných kľúčových slov.
Samozrejme sú tu aj ďalšie dôležité a pomerne náročné faktory ako práca s vnútornou formou stránky, ale tiež práca s off-page (vonkajšími) faktormi, kedy je častokrát využívaným a efektívnym nástrojom práca s odkazmi, s ktorých reálnou tvorbou, umiestňovaním a funkčným prepojením sa zaoberá linkbuilding seo SEOlight.sk.
Spätné odkazy, výmena odkazov
V tomto prípade ide o kvalitu odkazov, ale takisto o ich množstvo. Spätné odkazy sú „tým pravým orechovým“ v prípade, ak optimalizácia prebehla kvalitne a vy ste aj naďalej v prostredí so silnou konkurenciou. Optimalizácia a vnútorná úprava stránky sú prvý bod, avšak v nasledujúcom boji o viditeľnosť, postavenie a konverzie sú hlavnou zbraňou práve linky, respektíve odkazy, ich tvorba a umiestňovanie. Sú to vonkajšie faktory.
Kvalita a počet odkazov smerujúcich na vašu webovú stránku sú faktorom vyššieho umiestnenia stránky vo vyhľadávačoch, ale nielen to. Tieto linky majú pred sebou tiež návštevníci a čitatelia externých stránok, respektíve cudzích webov, ktorých obsah však zahŕňa spätný odkaz smerujúci k vám. Vtedy stačí len málo a čitateľ sa kliknutím presmeruje na vašu stránku. Tým vznikne požadovaná konverzia a z tohto návštevníka je potenciálny zákazník.